۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خبر داد:

دستورالعمل عزاداری محرم در بوشهر بومی‌سازی شد

دستورالعمل عزاداری محرم در بوشهر بومی‌سازی شد

بوشهر- مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از بومی‌سازی دستورالعمل ابلاغی عزاداری محرم در بوشهر در ۱۷ ماده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی صبح چهارشنبه در نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی و صداوسیمای بوشهر با موضوع هماهنگی برنامه‌های ماه محرم اظهار داشت: دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا تنظیم‌شده و توسط وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ‌شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: برای مراسم محرم با برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی با رئیس دانشکده علوم پزشکی، استاندار و سایر مسئولین استانی، دستورالعمل ابلاغی در ۱۷ ماده بومی‌سازی و ویرایش شده است که یکی از بندهای مهم آن الزام هیئت‌ها برای ثبت‌نام در سامانه بیرق و گرفتن مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی برای رعایت پروتکل و دستورالعمل‌های ستاد کرونا است.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت صداوسیما برای اطلاع‌رسانی عمومی در مورد دستورالعمل عزاداری‌های ماه محرم استان بوشهر اظهار داشت: استقبال هیئت‌های مذهبی از ثبت‌نام در سامانه بیرق مطلوب بوده است به نحوی که استان بوشهر جز ۶ استان برتر کشور در صدور مجوز به هیئت‌های مذهبی در امر عزاداری ماه محرم به‌حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام سید علی محمودی نیا، معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر نیز اظهار داشت: با تشکیل جلسات کارشناسی و تخصصی استقبال مناسبی از سامانه بیرق انجام‌گرفته است و اقامه عزای حضرت امام حسین (ع) را در شرایط کنونی باید با استفاده از نظرات و پیشنهادات اقشار مختلف جامعه از طریق پخش گزارش‌های مردمی از صداوسیما در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تبیین کرد.

کارشناس فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان نیز در سخنانی خواستار تهیه و پخش برنامه‌های تولیدی و تبیینی با استفاده از تکنیک‌های رسانه‌ای و برجسته‌سازی اتفاقات خاصی نظیر تلاش هیئت‌ها در برگزاری و عزاداری‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی که در مراسم برگزار می‌شود شد.

حجت‌الاسلام صادق زاده مصاحبه با شخصیت‌های اثرگذار نظیر هنرمندان ورزشکاران و چهره‌های مذهبی را از راه‌های اثرگذار اقناع جامعه در جهت برگزاری عزاداری ماه محرم با پروتکل‌های بهداشتی و تأمین سلامت مردم عنوان کرد.

مدیرکل صداوسیمای بوشهر نیز به برگزاری و تشکیل جلساتی در راستای هم‌افزایی و همراه کردن مردم و ترغیب اقشار مختلف مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های ایام ماه محرم اشاره کرد.

سید حسین ناظر ادامه داد: برنامه‌های امسال صداوسیما در ایام محرم در چارچوب ستاد کرونا و با هماهنگی و تأیید سازمان تبلیغات اسلامی پخش می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای بوشهر خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام می‌خواهند از این شرایط حداکثر استفاده را کنند و باید برای رفع توطئه‌های دشمنان اقدامات مناسب را انجام بدهیم.

کد خبر 5002947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha